Поширені запитання
Оскаржити кредитну історію
Поширені питання Бізнеса
Розгорнути всі
Що таке кредитна історія?

Кредитна історія – це інформація щодо ваших кредитів та дисципліни їх погашення, яку УБКІ (Українське бюро кредитних історій) отримує від партнерів бюро: банків, фінансових та лізингових компаній, кредитних спілок та інших фінансових інститутів. Кредитна історія зберігається у базі даних бюро протягом 10 років з моменту виконання позичальником кредитного договору.

Як отримати кредитну історію поштою?

Для цього Вам необхідно надіслати заяву на поштову адресу ТОВ “Українське бюро кредитних історій”, 49300, м.Дніпро, а/с 7566.

Приклад заяви

Заява повинна містити інформацію, яка надасть можливість ідентифікувати Вас (прізвище, ім’я, по батькові, паспортні дані, ідентифікаційний код, юридична адреса, адреса проживання). Кредитна історія буде відправлена рекомендованим листом на Вашу поштову адресу протягом 2-х днів з моменту отримання заяви. Лист доставляється та вручається одержувачу особисто під розпис. У разі відсутності кредитної історії, надається довідка з підписом та мокрою печаткою. 

Хто має доступ до кредитної історії?

Згідно із законодавством Українське бюро кредитних історій забезпечує захист інформації, що становить Вашу кредитну історію. Доступ до Вашої кредитної історії мають тільки ті компанії, яким Ви надали свою згоду на доступ до кредитної історії.

Якщо Ви не згодні з даними в кредитній історії?

Ви маєте право оскаржити дані в кредитній історії. Корективи в кредитну історію можуть бути внесено, якщо кредитор підтверджує хибність інформації, яка оскаржується. В іншому разі Ви маєте право включити в свою кредитну історію коментар розміром до 100 слів щодо інформації, яка оскаржувалася. Подати заявку на оскарження кредитної історії в бюро можна за посиланням. Для подання потрібно авторизуватися на сайті за допомогою мобільного телефону.

Як часто оновлюється кредитна історія?

Інформація у Вашій кредитній історії оновлюється згідно з графіком оновлення даних у партнерів бюро. А також нова інформація може надходити щодня – у випадку появи нового кредиту або передачі інформації від нового партнеру бюро, який володіє інформацією про Ваші грошові зобов’язання.

Чому в кредитній історії відсутня інформація по одному з моїх кредитів?

Інформація за кредитним договором може бути не передана в бюро з кількох причин: банк не є партнером бюро, договір був відкритий до початку співпраці банку з бюро, у банку немає Вашого письмового дозволу на передачу інформації в бюро, банк прийняв рішення не передавати інформацію за певними типами договорів і т.д. У будь-якому випадку Ви можете звернутися в банк із проханням передати дані про Вашому договорі в бюро. Банк у свою чергу може як задовольнити Ваше прохання так і відмовити.

Чому необхідно регулярно стежити за своєю кредитною звітністю?

Стежити необхідно для запобігання шахрайських дій відносно Вас і щоб уникнути помилок з боку кредитних організацій, які передають про Вас дані.

Як перевірити хто цікавився моєю кредитною історією?

Ця інформація зберігається в кредитній історії –  розділ Реєстр запитів. Для того, щоб відстежувати усі запити, які надходять на перевірку кредитної історії необхідно підключитися до послуги SMS-контроль. Після надходження запиту на перевірку кредитної історії, ми відправимо sms-повідомлення на мобільний телефон.

Що таке кредитний рейтинг?

Кредитний рейтинг – це числова оцінка, яка будується на підставі вашої кредитної історії. Він оцінює поточний стан кредитної історії і говорить про ймовірності отримання нового кредиту в майбутньому.

Як переглянути отриманий раніше звіт?

Всі отримані раніше звіти можна знайти в розділі Журнал – Замовлення. Для цього необхідно авторизуватися на сайті за допомогою мобільного.

З якої причини може бути знижено кредитний рейтинг?

Кредитний рейтинг включає в себе більше 10 факторів, що впливають на його показник. Велика кількість запитів кредитної історії або велика кількість відкритих кредитів може тимчасово трохи знизити рейтинг. Для поліпшення кредитної історії та підвищення кредитного рейтингу варто спершу погасити поточні прострочення (якщо вони є), мінімізувати кількість одночасно відкритих договорів, активно користуватися кредитними продуктами та найголовніше – своєчасно виконувати платежі за кредитами.

Як поліпшити кредитну історію і підняти кредитний рейтинг?

Позитивна кредитна історія формується при активному користуванні кредитними продуктами, за умови своєчасного виконання платежів. Ступінь впливу подій на стан кредитної історії зменшується із збільшенням їх терміну давності. Тобто вплив прострочень, допущених в минулому, буде зменшуватися з часом, а недавнє погашення чергового кредитного договору поліпшить поточний стан кредитної історії. Варто відзначити, що велика кількість одночасно відкритих кредитів знизить поточний кредитний рейтинг, при закритті договорів рейтинг навпаки зросте. Таким чином, для поліпшення кредитної історії варто в першу чергу погасити поточні прострочення, якщо вони є, мінімізувати кількість одночасно відкритих договорів, активно користуватися кредитними продуктами (переважно – невеликими короткостроковими кредитами), своєчасно виконуючи платежі по них.

Після активації послуги СтатусКонтроль коли та в яких випадках будуть надходити повідомлення?
  • Миттєво при запиті вашої кредитної історії кредитором.
  • За фактом надходження в кредитну історію інформації про:            

              – виникнення / погашення прострочення;             

              – відкриття /закриття кредиту;             

              – зміну ліміту на кредитній карті.

  • Щомісяця для моніторингу поточного значення кредитного рейтингу.
Що таке опція FREEZE?

Підключившись до послуги СтатусКонтроль, ви можете самостійно без обмежень активувати та деактивувати опцію FREEZE.

Активована опція НЕ дозволить кредиторам отримати вашу кредитну історію з метою погодження нового кредиту.

Натомість кредитор отримає сповіщення про те, що ви не бажаєте кредитуватися, а ви отримаєте сповіщення про відхилену спробу перевірки вашої кредитної історії.

Ваші діючі кредитори можуть здійснювати моніторинг вашої кредитної історії незалежно від стану опції FREEZE.

Перед зверненням по новий кредит слід тимчасово деактивувати опцію FREEZE, щоб кредитор зміг перевірити стан вашої кредитної історії.

Коли корисна опція Freeze?
  • при втраті документів;
  • при виїздах закордон;
  • при потраплянні ваших особистих даних у чужі руки;
  • якщо ви не збираєтесь за кредитом просто зараз, та цінуєте відчуття захищенності.
Що робити, якщо вашу кредитну історію запитала організація, в яку ви не зверталися?

Запити кредитної історії можуть робити:

  • ваші поточні кредитори, тобто організації в яких у вас є відкриті кредити або кредитні картки;
  • потенційні кредитори, чи роботодавці, до яких ви звернулися та дали дозвіл на перевірку своєї кредитної історії.

Якщо ви отримали повідомлення про запит вашої кредитної історії, що не відповідає цим умовам, слід якнайшвидше зателефонувати на гарячу лінію або за будь-яким контактним номером цієї організації та повідомити про те, що можливо зараз відбувається спроба отримання шахрайського кредиту на ваше ім’я. Якщо дійсно має місце шахрайство – ваш оперативний сигнал допоможе його зупинити.

Наступним кроком зверніться до бюро для оскарження запиту. Для цього у розділі “Оскаржити кредитну історію” заповніть форму з відповідним типом звернення. Ми ініціюємо перевірку факту запиту згідно чинного законодавства.

Що робити у випадку втрати паспорту?

Якщо ваш паспорт був вкрадений або загублений, внесіть інформацію про це в свою кредитну історію за допомогою нашої послуги реєстрації загубленого паспорта. Це дозволить попередити видачу шахрайського кредиту на ваше ім’я.

Як працює послуга реєстрації загубленого паспорту?

Після реєстрації заявки ми додаємо повідомлення в вашу кредитну історію такого змісту: “УВАГА! Клієнт повідомив про втрату паспорта. Високий ризик шахрайства!”. Партнери бюро (кредитори) при перевірці вашої кредитної історії (або при перевірці вашого документа) будуть отримувати це повідомлення.

Як відстежити спроби оформлення шахрайського кредиту на ваше ім'я?

Перевірка вашої кредитної історії кредиторами може свідчити про звернення за новим кредитом на ваше ім’я. Підключіть послугу SMS-контроль і отримуйте повідомлення про всі запити вашої кредитної історії. Це дозволить вам оперативно відреагувати у разі спроби оформлення кредиту на ваше ім’я зверненням до кредитору і запобігти видачі такого кредиту.

Як авторизуватися в додатку “Кредитна історія”?

Вкажіть ваш номер телефону та дату народження, далі – введіть код, що надійде у сповіщення на вказаний номер.

Використовуйте номер телефону, який повідомляли кредиторам. 

У разі якщо у вас змінився номер телефону або ваш номер використовувався іншої особою – знадобиться додатково вказати ідентифікаційні дані та пройти верифікацію за фото.

Які безкоштовні послуги доступні у додатку “Кредитна історія”?

Перевірка значення кредитного рейтингу на головному екрані, щорічний безкоштовний запит кредитної історії, підбір кредитних програм, реєстрація паспорту.

Авторизуйтесь для перегляду журналу заявок на оскарження кредитної історії або подачі нової. З інших питань звертайтеся в онлайн-чат (з 8:00 до 20:00) або по телефону 0445851194.

Якщо ваше запитання не вимагає тривалого розгляду, Ви отримаєте відповідь швидше звернувшись в онлайн-чат або на гарячу лінію 0445851194 (кожен день з 8:00 до 20:00)

Хто і навіщо може стати Партнером УБКІ?

Партнерами УБКІ (користувач Бюро) можуть бути банки, небанківські фінансові установи та інші юридичні або фізичні особи – суб’єкти господарської діяльності, при цьому обов’язковою умовою є намір укласти угоду яка передбачає грошові зобов’язання сторін або діючі угоди, за якими виникли грошові зобов’язання в однієї зі сторін. Ставши Партнером, Ви можете перевірити:

  • позичальника,
  • покупця і постачальника,
  • замовника і підрядника,
  • учасника тендеру та аукціону,

що дозволяє знизити ризики ведення Бізнесу.

Як стати Партнером Бюро?

1.Заповнити Договір-заяву на приєднання до Умов та правил надання інформаційних послуг:

  • заповнити реквізитну частину;
  • призначити Адміністратора організації;
  • обрати форму розрахунків;

2. Заповнити Анкету; 3.Роздрукувати Договір-заяву та Анкету у двох примірниках; 4.Відправити підписані зі свого боку примірники документів на поштову адресу УБКІ.

Чи можливо отримати історію фізичної або юридичної особи таким чином, щоб остання не знала про це?

Ні, не можливо. Законом закріплений особливий режим зберігання і розкриття інформації, яка складає кредитну історію, і згода суб’єкта кредитної історії є необхідною умовою надання кредитного звіту.

Як отримати кредитну історію у друкованому вигляді для юридичних осіб?

Ви маєте право отримати свою кредитну історію безкоштовно один раз на рік або в разі відмови кредитора у видачі Вам кредиту (п. 3 ст. 13 Закону України «Про організацію формування та обігу кредитних історій»). Для цього Вам необхідно надіслати заяву на поштову адресу ТОВ “Українське бюро кредитних історій”, 49044, м.Дніпро, а/с 2733.

При бажанні отримати кредитний звіт повторно, необхідно сплатити отримання кредитної історії в розмірі 100 грн. Реквізити ІВАН UA953052990000026001060356031. Квитанцію та заяву необхідно направити на поштову адресу.

Приклад заяви

Кредитна історія буде відправлена ​​рекомендованим листом на вашу поштову адресу протягом 2-х днів з моменту отримання від вас заяви. Лист доставляється і вручається одержувачу особисто під розпис. У разі відсутності кредитної історії, надається довідка за підписом і печаткою.