Перевіряйте паспорти та інші посвідчення особи для запобігання шахрайству!
Найпопулярніший інструмент шахрайства у сфері кредитування — використання недійсних документів для підтвердження особи (здебільшого вкрадені/знайдені документи іншої особи, документи померлих осіб або документи, що були анульовані з тієї чи іншої причини).
Виявити використання такого документу можна перевіривши наявність запису про нього у:
- реєстрі викрадених/втрачених паспортів Міністерства внутрішніх справ (МВС),
- реєстрі недійсних паспортів Державної міграційної служби (ДМС),
- реєстрі Державного підприємства «Інфотех» (дозволяє перевірити чинність документа у режимі реального часу),
- реєстрі втрачених паспортів Українського бюро кредитних історій (УБКІ).
Запит до сервісу перевірки посвідчення особи Українського бюро кредитних історій здійснює перевірку паспорту одразу за всіма наведеними реєстрами.
Передбачено перевірку наступних типів документів:
- паспорт Громадянина України,
- ID-паспорт,
- закордонний паспорт,
- біометричний паспорт,
- посвідчення члену екіпажу.
Сервіс не надає юридичного підтвердження дійсності документа та не може гарантувати його автентичність, проте сигналізує про скомпрометованість документу у разі його наявності в будь-якому з реєстрів.
Зменшення ризиків на етапі ідентифікації чи верифікації особи з використанням посвідчення особи.
Після підписання договору-заяви та отримання доступу до бази, запитувати звіт можливо наступним чином:
Звіт можна отримати окремо або в рамках Кредитного звіту фізичної особи, підприємця. Замовлення звіту можливе за серією та номером документа/ID документа та ПІБ і дата народження.
https://secure.ubki.ua:4040/b2_api_xml/ubki/xml
Поширені запитання
У разі звернення до поліції з приводу викрадення паспорта, його дані заносяться до реєстру викрадених/втрачених паспортів Міністерства внутрішніх справ (МВС).
При зверненні особи для фіксації втрати паспорту та отримання нового документу до Державної міграційної служби/Паспортного сервісу/Центру надання адміністративних послуг або при анулюванні документу у разі смерті особи, закінченні терміну дії документу тощо — інформація про документ вноситься до реєстру недійсних паспортів Державної міграційної служби (ДМС).
Щоб занести паспорт до реєстру втрачених паспортів УБКІ власнику достатньо заповнити відповідну заявку на сайті УБКІ.
Підставою вважати документ недійсним є наявність його принаймні в одному з реєстрів. Присутність документу в тому чи іншому реєстрі залежить від обставин його втрати/анулювання та етапу процедури відновлення документу власником.
Наприклад, власник паспорту міг не звертатися до поліції щодо його втрати, одразу звернувшись до ДМС для його перевипуску — тоді інформація за документом буде присутня лише в реєстрі ДМС. Або заява про втрату була зареєстрована у МВС, але заява на перевипуск документу ще не була подана до ДМС, тоді документ буде міститися лише в реєстрі МВС. Подати заявку про втрату паспорту в УБКІ найлегше, тому в реєстрі УБКІ інформація за документом може з’явитися раніше ніж в інших реєстрах.
Подайте заявку на співпрацю